Legfrissebb

Fendt 1100 MT széria – a nehézsúlyú bajnok nagy terhek mozgatására

Kifejlesztésekor az évtizedes tapasztalat, a következetes fejlesztés és az a rendületlen szándék ösztönözte a fejlesztőket, hogy a mezőgazdákat és a bérvállalkozásokat világszerte a lehető legnagyobb hatékonysággal támogassák. A 12 hengeres AGCO Power motorjával és innovatív futóművével a teljesítményátvitel területén új dimenziókat nyit meg, miközben közúton való használhatósága nem korlátozott.

A Fendt 1100 MT széria pozicionálása:

fendt_1100_mt_pozi

Mobil Trac Rendszer (MTS), az erőátvitellel kapcsolatos kiváló eredmények gyűjtőneve, amely a következő négy elemből áll:

  1. Kényelmes rugózás: Az MTS-járműbe beépített egyedi rugózásnak köszönhetően a két futómű egymástól függetlenül alkalmazkodik a talajviszonyokhoz. Az ingaszerűen felfüggesztett görgők a hevedert a talajra szorítják, hogy az minél nagyobb felületen érintkezzen a talajjal.
  2. Ingaszerűen felfüggesztett görgők: A görgők mozgó felfüggesztése biztosítja, hogy a súlyelosztás egyenletes legyen az egész heveder felületén a tapadás növelése érdekében. A görgők acélmagjainak felületén polietilén burkolat található. Az acél görgőfelületre közvetlenül felhordott poliuretán réteg miatt a kapcsolat fokozottan hő- és repedésálló, ami pozitívan befolyásolja a görgők élettartamát. A futógörgők rugózását az ingás felfüggesztés biztosítja, így a heveder rugalmasan követni képes a talaj egyenetlenségeit. A hátsó görgőpárt egy gumicsillapítóval ellátott lengőkarra rögzítették.
  3. Egyedülálló futómű a lehető legjobb tapadás eléréséhez: A Fendt 1100 MT jármű fő jellegzetessége a futóműve. A hevederes meghajtással kapcsolatos évtizedes fejlesztések legújabb eredményeit foglalja magába. Annak az alapgondolatnak, hogy használjunk minél több tapadófelületet a lehető legjobb kapaszkodóképesség és a legkisebb talajtaposás érdekében, ma jobban megfelel, mint bármikor ezelőtt. Ezt bizonyítja a profi, nagyméretű traktorok összehasonlítása is: A tesztelt traktorok között nincs még egy, amely ekkora motorteljesítmény képes a talajra átvinni (profi 2016/12).
  4. Robusztus konstrukció kompromisszumok nélkül: Az MTS-futómű egy robusztus hosszanti elrendezésű, gumihevederes konstrukció, mely lánckerekes és vezetőfogas (alakzáró) meghajtás helyett a súrlódás révén (erőzáró) működik. A hátsó tengely meghajtó kerekei hajtják meg a hevedereket. Ezek nagy átmérőjűek, hogy a kerék és a heveder nagy felületen érintkezzen, és így csökkentse a heveder megcsúszásának lehetőségét. Az elülső vezetőkerekek feszítik meg a hevedereket úgy, hogy azokat a belső felületüknél előretolják. A vezetőkerekekre előrefelé ható nyomóerőt egy hidraulikus henger és egy nyomástároló állítja elő, ami által közel 142 kN feszítőerő áll rendelkezésre.

fendt_03

Motor és futómű

Erő és hatékonyság minden helyzetben.

A Fendt 1100 MT egy 16 x 4-es terhelés alatt teljes mértékben kapcsolható sebességváltóval rendelkezik, amely sebességillesztési funkcióval is rendelkezik. A sebességváltó a vezetőülés jobb oldalán a TMC karfában található kar segítségével elektronikusan működtethető. A hevederes traktor menetirányát a kar előre-hátra mozgatásával lehet megváltoztatni. Az összes sebességfokozatban történő fel- és lefelé történő végigkapcsoláshoz a vezetőnek mindössze két nyomógombot kell működtetnie. Mivel az öntött acélházat teljesen integrálták a traktor testébe, a sebességváltó hátsó keretként szolgál a maximális szilárdság érdekében.

A Fendt 1100 MT rendelkezik Power-Management kapcsolásautomatika rendszerrel, amely automatikusan vált, és szabályozza a motor fordulatszámát. Két üzemmód áll rendelkezésre: "Maximális teljesítmény" vagy "Állandó sebesség“. „Maximális teljesítmény” üzemmódban a traktor automatikusan magasabb nyomatékú sebességbe vált, amikor a motor fordulatszáma a terhelésnél az optimális teljesítménytartomány alá csökken. Amint a terhelés ismét csökken, és a sebesség növekszik, a sebességváltó visszatér az eredeti sebességfokozatba. "Állandó sebesség” üzemmódban a vezető programozhatja az adott menetsebességet, amelyet ezután a traktor automatikája betart. Ha ez a funkció aktív, akkor az automatikus rendszer kiválasztja a motor fordulatszámának és áttételi arányának kombinációját, amellyel az előre beállított sebesség állandó marad.

fendt_04

A Fendt 1100 MT traktort egy 12 hengeres AGCO Power dízelmotor hajtja. Ezeket a motorokat kimondottan mezőgazdasági felhasználásra fejlesztették ki, és a traktoroknál egyedülállóak. A V12 forgatónyomatéka nagy, és az extrém motorterhelésekre egyáltalán nem reagál érzékenyen. Az AGCO Power Motor űrtartalma 16,8 liter, és 457 - 598 LE teljesítménnyel rendelhető. A motor hossza és magassága kisebb, mint egy 6 hengeres soros motoré. A kompakt kivitel különösen csöndes, kellemes motorhangot eredményez. A legnagyobb és legerősebb Fendt hevederes traktorok nagy forgatónyomatékkal rendelkeznek, és érzéketlenek az extrém terhelési csúcsokra.

A legújabb károsanyag-kibocsátásra vonatkozó szabványban szereplő értékek teljesítése érdekében a motort kiegészítették egy EGR rendszerrel (hűtött kipufogógáz visszavezetése), ami csökkentette az AdBlue-fogyasztást. A motor 2000 baros befecskendezési nyomáson működik, ami pozitív hatással van az injektálási pontosságra, és az injektálási időzítésre. A hűtött kipufogógázok aránya a motorba beszívott levegőben maximum 7%.

Hidraulika és teljesítmény leadó tengely

Az összes munkagéphez tökéletesen felszerelve.

Az összes Fendt 1100 MT egy zárt hidraulikus rendszerrel rendelkezik, amelyben a nyomás- és az átfolyási mennyiség szabályozható (Load Sensing). Mivel gyorsan reagál a rendszer, ezért a munkagépek precíz vezérlését teszi lehetővé. A változtatható lökettérfogatú szivattyú akár 224 l / perc olaj mennyiséget képes biztosítani a vezérlőszelepeknek és az emelőműnek. Minden hidraulikus fogyasztó a váltó- és a differenciálházban található magasabban fekvő olajtartályból kapja az olajat. A nagyobb olajigényű csatolt munkagépekhez egy 321 l/perc teljesítményű szivattyú áll rendelkezésre.

A Fendt 1100 MT esetében az emelőmű nélküli traktorokhoz aktív vonórúd rendelhető. A traktor alatt két hidraulikus munkahenger van csatlakoztatva az egyik hátsó szabályozószelephez, és ez mindkét irányban 28 fokkal elfordítja a vonórudat. A vonórúd a kisebb kopás végett görgőkön gurul. A vonórúd csapokkal rögzíthető; ha a vezérlőszelepet úszófokozatra kapcsolták, az inga szabadon lenghet, és azt a hidraulika csillapítja. Az aktív vonórúd sokoldalúbbá teszi a hevederes traktort, és növeli a vezető befolyását a munka minőségére.

Minden Fendt 1100 MT traktorhoz rendelhető a gyárból hátsó emelőmű. Ez a hidraulikus emelőmű Kat.III. vagy Kat.IV. kategóriában áll rendelkezésre, és 98,5 – 198,2 kN emelési erővel rendelkezik a függesztőkarok kampóin mérve. Az elektronikus beállító és működtető elemek biztosítják az emelőmű pontos működését.

A hátsó emelőmű elektro-hidraulikus működtetésű. Az elektronika modulálja a hidraulikus szelepet az emelőmű emeléséhez és leengedéséhez, lehetővé téve a kezelő számára, hogy különböző emelőparamétereket állítson be, mint például a leengedési és emelési sebesség, a maximális emelési magasságot, a maximális mélységet, a szlipszabályozást és a vonóerőszabályozást. A vezető az EHR-t a fülke TMC-kijelzőjén állítja be.

Hátul egy 1000-es teljesítmény leadó tengely van, mely 1979 ford./perc motorfordulatszám mellett éri el névleges fordulatszámát. A hátsó TLT meghajtóként szolgál a munkagépek számára, és a hevederes traktor számára sokoldalúságot biztosít. Egy rugós működtetésű TLT-fék a kardántengelyt kikapcsolt állapotban blokkolja.

fendt_05-1

Vezetőfülke

A Tractor Management Center (TMC) a jobb karfából, kezelőszervekből és kijelzőkből áll, és a hevederes traktor vezérlőközpontjaként működik. A TMC segítségével a vezető könnyen elvégezheti a traktor összes beállítását, és szinte minden funkciót központilag működtethet. A TMC kartámasz az ülés jobb oldalára van szerelve, és követi annak mozgását, hogy a kezelőnek mindig kényelmesen kézre essen. A sebváltókar előre-hátra húzással határozza meg a haladási irányt. Kényelmesen válthat sebességet a választókaron található nyomógombokkal. A hidraulikus szelepekhez egyértelműen jelölt billenőkapcsolók állnak rendelkezésre.

A TMC kijelző egy színes interaktív monitor. Itt lehetősége van a traktor vezetőjének a fontos traktoradatok áttekintésére. Ugyanakkor a vezető munka közben sok traktorbeállítást elvégezhet a forgató- és nyomógombokkal. Így a TMC-kijelző gyorsan és egyszerűen kommunikálhat az ISOBUS-os munkagépekkel, és működtetheti azokat. A TMC kijelzőhöz csatlakoztatható egy tolatókamera is.

fendt_07-1

A négyoszlopos, borulás-biztos (ROPS) vezetőfülke, és a szabad kilátást biztosító motorháztető kiváló áttekintést biztosít minden irányba. Az alvázon magasan elhelyezkedő vezetőfülke a traktor hátuljára került, hogy a vonóhorog és a munkaterület jól látható legyen a traktor mögött. A hátsó B oszlop elrendezése biztosítja a vezető számára a szélesebb szerszámokra való akadálytalan rálátást. Rendelhetők elektromosan állítható tükrök, amelyek mindegyike a vezetőfülkéből állítható. Független tesztek a következőket igazolják: A Fendt (kiemelés) 1100 Vario kabinja a nagyméretű traktorok között a legcsendesebb (profi 2016/12), a 67 dB (A) zajszintjével.

A kabin belseje a kényelem és a funkcionalitás kombinációját biztosítja a traktor vezetőjének A szigetelt vezetőfülke és a légrugós Air-Ride ülés kellemesen csendes vezetési élménnyé teszik a munkát, és az új TXV tágulási szeleppel ellátott klímaberendezés gondoskodik a megfelelő hőmérsékletről. Az új kipufogódob csökkenti a vezető és a környezet zajterhelését.

Szeretnéd látni élőben, hogy mit tud új Fendt 1100 MT széria? Akkor gyere el hazánk egyik leginnovatívabb gépshowjára, ahol ÉLŐBEN, Magyarországon elsőként kerül bemutatásra! KATTINTS IDE A RÉSZLETEKÉRT!

Author image
Mezőgazdasági és élelmiszeripari gépészmérnök